minel klinikGebelik, Kadın Hastalıkları, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyonİletişim+90312 210 1626

Vajinismus, Minel Klinik

Vajinismus nedir?

Vajinismus genel anlamıyla cinsel birleşme sırasında ağrı veya cinsel birleşmenin hiç gerçekleşmeme durumudur.  Vajinismus  derecesine bağlı olarak hafif kasılmada ağrılı cinsel birleşme yaşanıyorken,  ileri derece hastalarda cinsel birleşmenin düşünülmesi bile kasılmayı ve panik atak benzeri tabloyu tetikleyebilir.

Vajinismus hastalarında  genelde cinsel yakınlaşma tamamen normaldir.  Klitoristen uyarılıp orgazm olabilir.  Fakat cinsel birleşme anı geldiğinde  istemsiz ve her ilişkide tekrar eden kasılmalar ilişkiye engel olur.  Bu kasılmalar hem hasta da hem eşte duvar hissini, bir darlık hissini uyandırır.

Her ilişki denemesinde tekrar eden başarısızlık artık  ilişki denemesinden kaçınmayı da beraberinde getirir. Bu durum evlilik içi çatışmaları, hastada içe kapanma depresyon gibi psikolojik rahatsızlıkları tetikleyebilir. bu durum genelde 2 yıl süren vajinismus hastalarında daha sık gördüğümüz tablodur.

Vajinismus bir erteleme hastalığıdır. Zamanla düzelir  düşüncesi çoğu çiftin düştüğü  hatadır.  Vajinismus olduğunuzdan şüpheleniyorsanız bu konuda deneyim sahibi bir doktordan mutlaka yardım almalısınız.

Vajinismus nedenleri

Vajinismus nedenleri hastalığın primer veya sekonder oluşuna göre değişir.

Sekonder  vajinismus gelişmiş ülkelerde daha sık karşılaşılan bir türdür. Bur da daha önce aktif sağlıklı cinsel hayatı olan bir kadının geçirdiği çoğunlukla fiziksel, nadiren psikolojik travma sonrası cinsel ilişkiden kaçınma davranışı gelişir. Fiziksel sıkıntılar genital bölgeyi ilgilendiren inflamasyon, cerrahi, doğum sonrası, menapoz sonrası, zor ağrılı jinekolojik muayene... sayılabilir.  Cinsel taciz, travma öyküsü de cinsel birleşmeden kaçınmayı  tetikleyebilir.

Primer Vajinismus

Vajinismus Türkiye  gibi  kapalı, kız  çocukları yetiştirilirken uygulanan aşırı korumacı, baskıcı toplumlarda sık görülen bir hastalıktır. Avrupa ülkelerinde  görülme sıklığı %1 in altında iken bizde tahmin edilen rakam % 10 üzerindedir.  Bizdeki bu rakamda ağrılı cinsel birleşme yaşayan 1 ve 2. Derece vajinismus hastaları dahil değildir. Çünkü bu grupta cinsel birleşme olmuş, istedikleri zaman çocuk sahibi olmaları da mümkün, evlilikleri tamamlanmıştır. Çift bu  durumun bir problem olduğunu ve tedavisi olabileceğini bilmiyordur genelde. Bu durumdaki kadınlarda zamanla ağrı beklentisi cinsel uyarılmayı, orgazm sürecini  bozar ve cinsel isteksizlik gerçekleşir. Cinsel isteksizliğin tedavisi ise çok daha uzun ve zahmetlidir.

Vajinismus dereceleri var mıdır?

Minel klinikte en sık karşılaştığımız hasta grubu 3,4 ve 5. Derece vajinismus hastalarıdır. Bu hastalarında çoğu vajinismus hastalığından sonradan haberdar olan çiftlerdir. Genelde internette cinsel ilişkiye girememe olarak aradıklarında karşılarına bu hastalık çıkar. Vajinismus bir erteleme hastalığıdır. Pek çok çiftin yaptığı’’ bekledikçe düzelir, zaten fiziksel bir şey yokmuş , zamanla aşarız’’ yanlışına düşmeyin çünkü ne yazık ki beklemek sadece başka cinsel problemleri, depresyon, içe kapanma, evlilik içi çatışmaları beraberinde getirir.

Vajinismusta eşler nasıldır?

Vajinismusta erkekler çoğunlukla eşine karşı aşırı duyarlıdır. Hastanın korkması, acı hissetmesi, yüz ifadesinde değişim  erkeklerin direk geri çekilmesini sağlar. Yapılan vajinismus tedavisinde eşlerle birlikte tedaviyi yürütmek onların rahatlamasını sağlamak süremizi kısaltacaktır.

Vajinismus nasıl teşhis edilir?

Vajinismus cinsel yakınlaşmada bir probleminiz yokken birleşme anı geldiğinde kendinize engel olamadığınız bir kasılma varsa ve cinsel ilişkiyi başaramıyorsanız siz vajinismus hastasısınız. vajinismus tedavi edilmezse yaşamınız boyunca devam edecek bir problem olur.

Vajinismus tedavisi

Vajinismus tedavisi olmaya karar verdiyseniz bu konuda çok titiz davranmalısınız. Çünkü her yanlış tedavi ile oluşan hayal kırıklığı sizde oluşturduğu maddi ve manevi yıkım ile birlikte sonraki tedaviye güven duygunuzu da azaltır. Tabi bunun dışında kaybolan yılları da düşünmek gerekir.

Vajinismus tedavisine karar verirken dikkat edilecekler;

Vajinismus %100 kesin ve kalıcı çözümü olan bir hastalıktır. Hayatınızı ertelemeyin.